Kom i gang her!

Digital Markedsføring

Det handler om å være tilstede gjennom hele kundereisen

Klikk på punktene for å lese mer om de tre hovedfasene i kundereisen og hvilke virkemidler og metoder du bør fokusere på.

  • Tiltrekke kunder
  • Konvertere kunder
  • Beholde kundene

Tiltrekke kunder

Konsis hjelper deg å drive relevant kvalitetstrafikk til dine nettsteder

Annonsering på Google

På Google oppsøker kunden deg, på eget initiativ, og på egne premisser. Det gjør at trafikk fra Google er langt nærmere en kjøpsbeslutning enn trafikk fra de fleste andre kanaler.

Google er en del av de aller fleste kundereiser, og din tilgjengelighet her kan ofte være utslagsgivende for om en kunde velger deg eller konkurrenten.

Annonsering på Facebook

Facebook er en kostnadseffektiv kanal for å nå ut med ditt budskap, med gode muligheter for å målrette mot akkurat riktig målgruppe. Facebook er også en av de mest effektive distribusjonskanalene for ditt innhold.

Gjennom Facebook kan vi også annonsere på Instagram, som passer veldig godt til visuelle annonser.

Annonsering i norske medier

Vi tilbyr annonsering hos de største nettsidene i Norge, som VG, Finn, Aftenposten, Dagbladet, Klikk.no, TV2.no. Dinside.no osv.

Her kan vi også målrette mot enkeltsider, eller sider med en definert kontekst.

Annonsering med Native Ads

Native Ads er annonser som vises på forsiden av mange norske nettaviser, og som ser ut som en vanlig nyhetssak.

Disse leder alltid til et digitalt bilag, en side med en artikkel som er utformet for å eksponere et produkt eller tjeneste. Gjerne med et skjema for å bli kunde nederst under artikkelen.

Annonsering på YouTube

Youtube har mange muligheter for å annonsere med video, både som reklamesnutter knyttet til annet videoinnhold, eller ulike oppføringer i anbefalte videoer og i søkeresultat.

Youtube er spesielt egnet for annonsering mot unge målgrupper, og småbarnsforeldre.

Nyhetsbrev

Epost er den eneste kanalen som kan konkurrere med Google om effektivitet. Men et godt resultat er avhengig av at du bygger gode lister med brukere som aktivt velger å motta epost.

Vi hjelper deg å bygge lister, og utforme gode nyhetsbrev/-eposter.

Konvertere kunder

Hva er en konvertering?
En konvertering er en handling vi ønsker at de besøkende på nettsiden skal utføre. Dette kan være kjøp, registrere konto, melde seg inn, melde seg på nyhetsbrev, laste ned info, melde interesse, etc

Innhold

Innholdet er selvet stammen i din tilstedeværelse på nett. Alt skal bygges rundt innholdet. Her er det viktig å bruke data og innsikt for å lage og bruke innhold som gir resultater.

En god miks av tekst, bilder og video er viktig. Kanskje brukerinvolvering og gamification?

Konsis er ledende innen innholdsstrategi, innholdsproduksjon og innholdsoptimalisering.

Nettsider

Det viktigste stedet for konvertering er egne kanaler. Altså nettsiden din. Egne landingssider, kampanjesider eller blogg.

Her har du størst spillerom for å påvirke og overbevise. Færre begrensinger i design, tekstlengde, videolengde, og bruk av konverteringstriggere.

Vi bygger nettløsninger som konverterer.

Multikanal optimalisering

Skal du markedsføre deg effektivt i 2017 må du kommunisere med kundene dine på mange ulike flater.

Da er det viktig å optimalisere kommunikasjonen ift hvordan kunden bruker hver enkelt kanal.

Og det er viktig å optimalisere samspillet og synergiene mellom de ulike kanalene.

Brukeratferd

Får å kunne tilrettelegge brukeropplevelsen for våre kunder, må vi kartlegge og forstå brukernes atferd på siden.

Hvordan oppfører trafikk fra Google seg sammenlignet med trafikk fra Facebook. Hvordan kan vi da tilpasse innhold og kommunikasjon for å oppnå ønsket effekt.

Med webanalyse fra Konsis kan du ta forretingskritiske beslutninger basert på god data og innsikt.

A/B-testing

Vi tester oss frem til hva som fungerer best og gir best resultater.

Basert på data og innsikt bygger vi hypoteser som skal kjøres gjennom et eksperiment basert på vitenskapelig metodikk.

F.eks. kan en hypotese være at en heading må være større og inneholde et bestemt ord for at flere skal klikke og gå videre på nettsiden.

Beholde kundene

Anti-churn & lojalitetsprogram.
Det er enklere og mindre kostbart å holde på de kundene du allerede har, derfor er dette et område du bør ha fokus på. Skap mersalg og utvinn kundenes langsiktige lønnsomhet.

Kundeklubb

En egen kundeklubb som gir kunden eksklusiv tilgang til innhold, tilbud/rabatter, events, og annet.

Kundeklubben fungerer som en plattform for dine lojalitetsskapende aktiviteter. Her er det viktig å forstå hvem kundene er, og tilby dem en personalisert kundeopplevelse, skreddersydd for dem.

Gamification

Å bygge opp en kundeklubb rundt et poengsystem er smart. Jo mer lojal du er som kunde, jo mer poeng samler du.

Vi elsker spill og konkurranser, så en slik kundeklubb kan øke engasjementet blant medlemmene.

Disse poengene må igjen kunne omsettes til reell verdi for kunden, f.eks. CashBack eller premier.

Personalisering

Jevnlig kommunikasjon er et minstekrav om du ønsker å ivareta kundene dine. Med personlig og skreddersydd kommunikasjon oppnår du bedre kundeforhold.

Du kan tilby fordelaktige tilbud, aktuelle saker, inspirasjon, tips og råd, «how-to», etc.

Vi bruker en kombinasjon av nyhetsbrev og community building i sosiale medier som kanaler for personalisert kommunikasjon.

Kundefordeler

Egne rabatter og tilbud for medlemmene, gjerne større og bedre tilbud jo mer lojal du er som kunde. Gratis vareprøver, CashBack, eller andre former for eksklusive fordeler kan også brukes.

Du kan også inngå partnerskap med andre bedrifter for å tilby skreddersydde tilbud og fordeler for dine kunder.

Involvering

Å involvere kundene er en smart måte å sørge for en sterkere emosjonell tilknytning.

Kunden kan være delaktig i å mene noe om nye produkter, finne produktnavn, og annen direkte påvirkning av produkt/tjeneste. En annen effektiv form for involvering er brukergenerert innhold, der kundene skaper innhold gjennom å sende inn tekst, bilder eller videoer. Konkurranser er også en form for involvering.

Markedsføring som fungerer!

Når det kommer til markedsføring har de aller fleste bedrifter og merkevarer samme ønske; de ønsker markedsføring som fungerer!

Konsis tilbyr ledende ekspertise innen digital tilstedeværelse – fra strategi og konsept, til annonsering og webutvikling.

Vi maksimerer effekten av dine digitale aktiviteter, og besørger markedsføring som fungerer og gir dokumenterte resultater. Vi har fokus på at din markedsføring er skreddersydd for å oppnå dine forretningskritiske mål, og er en investering som skal gi god avkastning.

Uansett om du er liten eller stor hjelper vi deg å bygge et velsmurt og samspilt digitalt økosystem som fungerer i alle ledd.

Når resultatene er viktigst, snakk med oss!

Bygg et velfungerende og samspilt økosystem

Fra strategi til kundepleie – dette trenger du for å lykkes digitalt

Strategi

Strategi

Egne kanaler

Egne kanaler

Innhold

Innhold

Annonsering

Annonsering

Analyse

Analyse

Optimalisering

Optimalisering

Konvertering

Konvertering

Kundepleie

Kundepleie

Bedriftsgaver

Petter Lindgjerdet

Head of digital

Vår digitalsjef har lang fartstid som digital strateg og markedsfører, og regnes som én av Norges ledende eksperter innen faget.

Han har i over 10 år skapt gode resultater for mange av Nordens største annonsører, men har også mye erfaring med smart markedsføring for små og mellomstore bedrifter.

Petter har vunnet flere bransjepriser og er en anerkjent «Thought leader», og han skal nå sørge for at våre kunder får tilgang på digital kommunikasjon fra øverste hylle.