Tenker nytt med innleide markedsressurser - Konsis

Tenker nytt med innleide markedsressurser

Det siste året har vi jobbet tett med ingen ringere enn Jacobsen Dental. Med godt over 50 år i bransjen har de rukket å opparbeide seg tittelen som en av de største aktørene som totalleverandør av forbruksvarer, utstyr og service til det norske dentalmarkedet.

I dag leverer de alt du kan tenke deg å finne på et tannlegekontor; fra stolen du plasseres i og røntgenapparatet som brukes for å sjekke tannrekka, til utstyr som hansker, munnbind, fyllingsmaterialer og tenger. I tillegg prosjekterer de klinikker og leverer spesialtilpasset innredning der det er behov. Og alt dette må de selvfølgelig formidle til sine kunder.

Morten Erlandsen, markedssjef i Jacobsen Dental

«Vi har en egen designer internt på huset som pleier å ta seg av alt av design, hjemmeside og epostutsendelser», forteller Morten Erlandsen. Han er markedssjef i Jacobsen Dental og har lang fartstid fra dentalbransjen.

Et naturlig og trygt valg

Men da deres faste interne designer skulle ut i mammapermisjon, måtte de tenke nytt og se etter andre løsninger. Selv ønsket de ikke å ansette en person midlertidig, men heller leie inn en ressurs for perioden. Det var da de kontaktet oss i Konsis.

«Å leie inn en ressurs fra Konsis har vært en bra løsning for oss. Ikke bare er det økonomisk gunstig, men vi har også sluppet arbeidsgiveransvaret mens designeren var i mammapermisjon», forteller Erlandsen.

Etter mange års samarbeid på grafisk og digital produksjon, var Konsis et naturlig og trygt valg for Jacobsen Dental. Det brede spekteret av kompetanse Konsis sitter på gjør behovet for å involvere andre underleverandører mindre, og fungerer som en god kombinasjon med markedsressursen Jacobsen Dental nå var på jakt etter. Og etter noen runder med avklaring og fordeling av oppgaver ble avtalen til slutt endelig:

Konsis skulle det kommende året fungere som grafisk designer og
markedsfører i en tilsvarende 60% stilling for Jacobsen Dental.

LES MER OM: Design og kommunikasjon fra Konsis

Bratt læringskurve

Like etter at avtalen var i boks, var mammapermisjonen hos Jacobsen Dental et faktum. Med det startet jobben som innleid markedsressurs for Jeanett Stuve – grafisk designer i Konsis.

Jacobsen Dental sitt fysiske og digitale magasin: Null Hull. Gis ut månedlig.
Jacobsen Dental sitt fysiske og digitale magasin: Null Hull

Først på agendaen sto arbeidet med å produsere nytt layout og logo, samt innhold til Jacobsen Dentals månedlige magasin “Null hull“. Hver måned formidles nye produktomtaler, artikler og forbruksvarer via magasinet til store deler av dentalbransjen. I tillegg sendes det ut nyhetsbrev opptil flere ganger i måneden, med kampanjer, artikler og historier. Også dette tok Jeanett ansvar for. Hun har lang erfaring med liknende oppgaver, men fagområdet var derimot relativt nytt.

«Dette har vært et år med mange spennende arbeidsoppgaver og enormt nyttige erfaringer fra en bransje jeg til nå kunne lite om», forteller Jeanett, og legger til at læringskurven for dentalbransjen har vært bratt.

«Det har vært mye nytt å sette seg inn i. Heldigvis har jeg hatt mange flinke og hjelpsomme sparringspartnere i Jacobsen Dental», fortsetter hun.

Foruten om nettmagasin og nyhetsbrev må også sosiale medier oppdateres jevnlig med innlegg og stories, mens hjemmesider, artikler og kampanjesider på jacobsen-dental.no skal administreres og oppdateres.

Produksjon av materiell til Jacobsen Dental sin hjemmeside og Instagram-konto
Produksjon til hjemmeside og Instagram

«Heldigvis fikk jeg god opplæring over teams, så jeg kom raskt inn i alt som måtte gjøres og hvilket materiell som måtte produseres», forteller Jeanett avslutningsvis.

For til tross for spesielle tider med hjemmekontor og lite fysiske møter, kan begge parter fortelle om et samarbeid over all forventning, fylt med masse tillit og kreativt spillerom. Nå går året og samarbeidet mot slutten, men det har vært et lærerikt år for alle parter.

Kategorier: