Lek og lærling
I år har vi vært så heldige og hatt med oss en lærling. Hun heter Tine og kommer opprinnelig fra tømrerfaget. De siste årene har hun valgt å sende blikket over mot grafisk design, og ikke minst Konsis. Dette syntes vi var så stas, at vi valgte å kaste henne ut på dypt vann med det samme. Det har vært en sann fryd å se henne slå seg løs i både Crawl og Butterfly – for å levere et ganske annerledes og lekent produkt for vår kunde. Hos Konsis møttes hennes ferdigheter innen bygg og design hverandre – og det ble et lite eventyr basert på både konstruksjon og kreasjon. Lærlingen gjorde akkurat det Konsis handler om – nemlig å tenke, tegne og trykke.
Kunden skulle på messe og ønsket seg et trekkplaster som både skulle være morsomt, samt engasjere og tiltrekke seg publikum. Løsningen ble et interaktivt spill basert på et Plinko-brett, men med en unik vri inspirert av en krones-automat.
Spillet gir publikum muligheten til å vinne premier fra kundens egen merkevare, og er designet, konstruert og produsert hos Konsis med lærling-Tine i forsetet. I stedet for å bruke en vanlig brikke, som i et tradisjonelt Plinko-spill, ville kunden at deltakerne skulle bruke snusbokser som skyteelement, grunnet deres merkevare, som er Another snus factory.















Hva synes lærlingen selv?
«Som grafisk designlærling med bakgrunn fra tømrerfaget, hadde jeg gleden av å få ansvar for design, konstruksjon og produksjon av dette spennende prosjektet. Jeg fikk god støtte fra dyktige fagfolk hos Konsis innen alle de relevante områdene, og sammen klarte vi å skape et unikt spill som kunden ble svært fornøyd med.
Prosessen har vært både lærerik og svært givende, og jeg setter stor pris på den tilliten Konsis har vist meg ved å tildele meg slike ansvarsfulle oppgaver. Dette prosjektet har vært en flott mulighet til å utvikle ferdighetene mine på flere områder.»