Oslo Craft Beer Festival arrangeres for første gang i Oslo
Helgen 6-7. mai 2022 braker det løs på DOGA sentralt i hovedstaden. Gutta i Cask arrangerer Oslo Craft Beer Festival for første gang i Oslo for alle med interesse for øl.
Over 20 små og store bryggerier fra hele verden entrer festivalen for å dele smaksopplevelser, kunnskap og entusiasme for riktig godt brygg. Og forberedelsene er allerede langt på vei og godt i gang.
Allerede tilbake i 2020 presenterte gjengen i Cask deres visjon for festivalen for oss i Konsis, men pandemien har satt kjepper i hjulene for videre arbeid år etter år. Det var derfor en stor lettelse da vi endelig fikk klarsignal og kunne begynne arbeidet med å utforme både logo og festivalprofil.
LES MER OM: våre designtjenester
Arbeidet med festivalen blir ekstra gøy når man har ventet så lenge på å få gjennomføre. Dette vil komme tydelig frem i det visuelle uttrykket. Festivalen skal være en fest med alt det innebærer – folk skal treffes, musikk skal spilles og det skal boble godt i både glass og kropp.
Også kan man selvfølgelig få tak i eget festivalmerch designet av Konsis.
Festivalprofilen til Oslo Craft Beer Festival
Festivalprofilen vi har utarbeidet har allerede levd en god stund i sosiale medier. Nå jobbes det iherdig for å videreføre uttrykket til de fantastiske lokalene på DOGA. De siste ukene har våre interiørarkitekter sittet dypt ned i planleggingen av planløsninger for selve festivalen – hvordan kan vi utnytte plassen best mulig, hvor skal de ulike barene og bryggeriene plasseres, hvilket interiør og dekor skal på plass?
Plantegningene er nå levert og godkjent. Dermed fortsetter jobben med å produsere bardisker, plakater, inventar og dekor til festivalen. Deretter bærer det ned til DOGA for å dekorere og sørge for at alle brikkene faller på plass fra vår side.
LES MER OM: vår avdeling for interiørarkitektur
Sees vi der i år?
Vi kommer selvfølgelig til å være til stede, og har med oss et kamerateam. Cask har en visjon om at denne festivalen har kommet for å bli. Da mener vi en aftermovie vil gjøre seg godt til neste års promotering. Stay tuned for video – og selvfølgelig for liveoppdatering!