Fargerik februar! - Konsis

Fargerik februar!

Farger forteller mer enn mange kanskje tenker over i det daglige. I tillegg har farger ofte funksjoner og underbevisste egenskaper. Visste du for eksempel at rødt og gult, helst i kombinasjon av organiske former, gjør oss sultne? Logoen til Mc Donalds er neppe tilfeldig, og nettopp dét deler den med all annen god design.

Design og fargevalg er stort sett alltid gjennomtenkt, og visualiserer både identitet og følelser. Det er litt som å kle seg, på sommeren spretter oftere rosa og vitale sommerkjoler ut av skapet, mens på vinteren sniker vi heller ut strikkegensere i rolige jordfarger.

Her har vi samlet et knippe av våre profiler der fargevalgene har stor betydning. La deg inspirere og bli med å fargelegg februar!

Hva betyr fargene til Solibo?

Solibo sine farger skal speile tryggheten i hjemmet. De retter seg mot borettslag og sameier der det ofte er mye informasjon som skal formidles til mange mennesker. Derfor har også fargene fått funksjon som navigasjon. Nøkkelordene for fargevalget er trygghet, hjem, hverdag og folkelig.


Hva betyr fargene til Aya Yoga?

Pust inn energi og stress ned med den sanselige fargepaletten til Aya Yoga. Styrke, ro og nærhet i en skjønn forening. De aller fleste fargene spiller på hvilepuls, natur, jord og balanse, men paletten har også med seg et hint av gnist og vitalitet.


Hva betyr fargene til Oslo Craft Beer Festival?

Disse fargene skal du omtrent klare å høre. Det er den lune gitaren, den gode smaken og de etterlengtede samtalene som visualiseres. Nøkkelord for paletten til Oslo Craft Beer Festival er lun, varm, god smak, hygge og friskhet.


Hva betyr fargene til Born To Play?

Born To Play er en stiftelse som jobber for optimisme og ringvirkninger hos ungdom. Der handler det om å la de unge leke seg frem til læring og å vise, fremfor å fortelle. Ungdommer i dag forteller om lav fremtidstro og det ønsker Born To Play å gjøre noe med gjennom egne mentorprogram og engasjerende aktiviteter. Nøkkelord for fargevalget er optimisme, positivitet, fellesskap, energi og muligheter.


Hva betyr fargene til Park Nordic?

Park Nordic er den lokalkjente leverandøren av parkeringstjenester det skal være tilgjengelig og trivelig å benytte. Park Nordic ønsker en holdningsendring og jobber for at parkeringstilbud skal oppleves som noe positivt og tilgjengelig. Dette skal tydelig vises i måten de ordlegger seg på og i deres grafikk. Nøkkelord for denne paletten er tydelighet, kontrast, trivelighet, lys og nordisk klima.